Välkommen till Näktergalens förskola

Vi har lediga platser!

Waldorfpedagogik med leken i centrum

Giftfri och naturnära miljö

Små barngrupper och trygga pedagoger

Ekologisk och vegetarisk mat från eget skolkök

Öppettider: 7.15-17.15

För mer info kontakta Ann-Christine Högberg, förskolerektor på
rektor@uppsalawaldorfskola.nu eller 070-545 34 39

Huset Näktergalen
IMG_4305 (2)
agnes-pask-till-hem

Förskolan Näktergalen har tre barngrupper , boet, nästet och redet. För att alla barn skall ha en lugn och trygg miljö att utvecklas i försöker vi att ha små barngrupper och fasta pedagoger.

FullSizeRender
morot
bil

På Förskolan Näktergalen leker barnen i en lugn, trygg och naturnära miljö. Vi är mycket utomhus i den stora trädgården där det finns både fruktträd och bärbuskar. Den omgivande naturen inbjuder till små skogsutflykter och naturupplevelser.

Vi månar om att miljön barnen vistas i skall vara inbjudande och hälsosam, leksaker och inredning ska vara i naturmaterial, lekmiljöns utformning ska ge plats och utrymme för barnens egna, fria skapande och lekfulla fantasi.

Välkommen att kontakta oss:

Ann-Christine Högberg, förskolerektor
rektor@uppsalawaldorfskola.nu eller 070-545 34 39

För kännedom finns det även en annan waldorfförskola, Rosengården i Håga. Den drivs av en annan stiftelse.