Fritidshemmet

Vårt fritidshem är ett utefritids för årskurs F – 6. Vi serverar mellanmål ute, eleverna leker ute och vi har våra organiserade aktiviteter ute. Vissa aktiviteter passar bättre att ha inomhus (som t.ex. pappersvikning), men vår devis är att allt som går att göra inomhus går också att göra utomhus.

Vi har ett stort fint område med både gräsytor och skog där barnen kan röra sig relativt fritt. Den fria leken är viktig på vårt fritidshem, men vi arbetar också med olika intressegrupper (käpphästgruppen, spelgruppen, sportgruppen, mysgruppen och discogruppen är några exempel på populära grupper genom åren) och vi följer waldorfskolans årshjul och traditioner med t.ex. solfest på våren och lyktvandring på hösten.

Vi arbetar efter den statliga läroplanen och waldorfskolans egen läroplan, En väg till frihet. Vi använder utomhuspedagogik och situationsstyrt lärande och strävar alltid efter att verksamheten ska ha hög kvalitet med professionell personal.

Vi har öppet alla dagar mellan kl.13 och 17, och dessutom morgonfritids från kl.07. Vi har öppet alla lov (förutom på röda dagar, midsommarafton, julafton och nyårsafton). På sommaren brukar vi dock hålla stängt under 4 veckor (v.28 – 31).

Täljning höstlov
IMG_3768 (003)